Annorlunda


I fredags köpte jag en brun-gul halsduk som matchar min nya mobil. Idag när jag invigde den, såg jag att träden blivit röda i Högalidsparken.
Nu har mörkret lagt sig och antagligen går jag hem och slår på de element som stängdes av igår kväll. Jag tror att jag kommer somna som en sten och vakna glad imorgon. Funderar på att göra storkok av linssås.

Känner mig annorlunda. Vänligt inställd till världen. Ostressad. Lugn. Trött.

Hösten är min favoritårstid alla kategorier. Jag får plocka fram de bästa kläderna, eftersom jag alltid gillat brunt och grönt mest så är alla favoriter för varma för sommaren. Jag får snurra halsduken varv efter varv runt huvudet, gå runt och känna mig filosofisk och romantisk.
Jag kan börja om. Även om det sällan blir så. Hur ofta når man en punkt då man blir klar med exakt allt man hållit på med på samma gång? Väldigt sällan. Nog aldrig.

Gick förbi Street. Tranorna var försvunna. Tänk om 2500 tranor gått upp i rök.

4 svar to “Annorlunda”

  1. Vilken snygg bild!
    Jag gillar också att vira på mej en halsduk om hösten och blicka upp mot de färgsprakande trädkronorna.

  2. Ovant, men inte otrevligt, att finnas bland de skrivna orden i någon annans liv. Vill du utbyta gisslan någon gång innan Sverige möter Island?

  3. Vad fin du gjort fredsbloggen!

  4. Gisslan behöver nog bytas flera dagar innan matchen är jag rädd. Fram till den 12:e klarar jag mig inte utan karta. Det är ju nästan en halv månad dit!

Lämna en kommentar