En vanlig fredag

Tror att det är så här det ska kännas en fredag. Veckan avslutad, tid att softa, sova, fika, ta en bärs eller två kanske.
Solen skiner och de 11 timmarna av sömn har haft en helande effekt. Löven börjar bli röda på träden, min grupp har redovisat sin granskning av ABC och kunde pusta ut.
Jag har INGENTING jag måste göra.

Sprang in i killen som gav upp upphov till denna bloggs allra första inlägg härom dagen. Tiden går så fort, vi har inte hängt på ett år. Det var pga honom jag köpte ny mobil senast. All frustration, irritation och sorgblandat vemod som jag kände sist var som bortblåst. Nu tyckte jag bara om honom. Han verkade så lugn. Fundersam.
Livet kommer ikapp oss alla. För Anders Carlberg tog det 45 år innan han hittade sin själ, för andra kommer det tidigare. Men jag tror att depressionen kommer som följeslagare varje gång. Fast det sa jag inte till honom att jag trodde. Inte den mest peppande kommentar att strö över någon som just börjat rota i sitt inre.

Kommentera

