Fjärde gången gillt?

Jag har haft tre nätter av insomnia. Nour har legat som en klubbad säl i sin säng och jag har stirrat i taket, väggen, golvet till och med. När jag somnar drömmer jag om att folk kommer in i rummet eller att jag lagt mig på Nour. Vaknar svettig och stel i nacken.

Det funkar i ett par dygn men nu börjar jag bli galen. Jag har skitont i huvudet och vill bara sova. Samtidigt har Nour varit på återbesök på Danderyd, fått lämna blodprov och varit lite extra ledsen och trött, så det skulle faktiskt inte förvåna mig om jag somnar och hon vaknar. Eller att jag återigen inte sover alls.

Jag är så trött på att vara gräsänka. Jag är också skiträdd att darlings plan ska störta på väg hem och gräsänkandet blir för livet. Vi har gjort det här barnet ihop. Det är inte lika roligt att se henne växa upp utan honom. Typiska insomniatankar, med största sannolikhet kommer han hem och jag får snart chans att störa mig på hans strumpbollar igen.

Det är så mycket som händer i mitt huvud just nu att jag inte riktigt hänger med. Känner mig ömsom glad och full av energi, ömsom tom, trött och avdomnad. Lite som Nour. Skratt ena stunden, gråt nästa. Vi är en ambivalent tvåenighet i väntan på vårt tredje ben.

Ett svar to “Fjärde gången gillt?”

  1. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Förstår precis hur du känner dig just nu. Det är pest. Snart är han tillbaka och då blir det istället fest. 😉
    Jättekram!

Kommentera

