Dubbel misär

Jaha. Så har man åkt på svininfluensan och förlorat sin man till Demokratiska republiken Kongo. Alltså får jag varken pussa på sambo eller barn just nu. Mamma har ryckt in som amma och jag försöker hålla replängds avstånd till Nour. Vaknade av att jag drömde att jag höll henne i famnen och nosade henne i håret. Nour alltså.

Än så länge är hon frisk. Och okej, det är antagligen inte svininfluensan jag har, utan en simpel förkylning. Men eftersom spädbarn vägrar att andas med annat än näsan ens om de är dödens täppta, vill jag att Nour ska få vara frisk. Och trots att hon är prematur verkar hennes immunförsvar stå emot rätt mycket tack och lov och peppar peppar. Måste vara att hon fått flaska under så stor del av sitt liv. Har läst att flaskmatade barn i mycket mindre utsträckning än andra (läs ammade), utvecklar allergier och dylikt. Eller hur var det nu…

Ett knappt dygn har gått sedan darling lämnade lägenheten för ett land i Afrika och det känns redan svårt. Men det som inte dödar härdar och jag kan ju gå och längta efter stunden då jag får åka till Arlanda och möta honom. Då vi får återförenas i en Hollywoodkram alla tre.

5 svar to “Dubbel misär”

  1. krya på dig

  2. Råkade ut för exakt samma sak. Sambo åker utomlands, samma dag sjuk, i vårt fall även sjuk bebis. Men nu är vi friska och ser fram emot hollywoodkram på söndag. 🙂

  3. Krya på dig!!!

  4. Men Tack! Vilka fina hejarop!

  5. Stefan åker utomlands (ok till skåne men det är ju nästan samma sak) i helgen. om du mår bättre kanske vi kan ta en gräsänkekaffe ihop

Kommentera

