Efter hundra svåra år

En hel vecka har det tagit mig, men nu sitter jag i dunklet på ett kafé, med solen strålande utanför, och skriver klart min text. Har hittat en klänning till bröllopet jag ska på om en vecka också. Riktigt fin, men jag önskar jag hade Nours bränna och inte min egen genomskinlighet. Så sjukt orättvist att hon låg sju månader i en livmoder, men kom ut och såg ut som hon varit på Mallis.

Redaktören pratade om skillnaden på före och innan. Jag har aldrig lärt mig svenska grammatikregler. De spanska kan jag jag hur bra som helst, där kan jag till och med rätta darling i huvudet ibland. Egentligen tror jag att regler är begränsande för kreativiteten. Som nu. Här sitter jag och tänker på före och innan när jag kunnat tänka på helt andra saker.

3 svar to “Efter hundra svåra år”

  1. Jag har också hittat klänning!! Har undvikit detta men idag var jag verkligen tvungen att leta upp något. Och det gick över förväntan, hittade tre men ska nog lämna tillbaka en efter lite mer provning hemma ikväll. Något skev självbild inser jag att jag har men det är trevligare att leva i förnekelse känner jag…
    Längtar till helgen, puss!

  2. Svenska akademin har godkänt före som synonym till innan kan du hälsa din red. Somliga tycker dock att detta är för slapphänt. Man vafan, Horace liksom, jag gillar honom!

    ”Innan frosten” är en titel som leker med det då före detta språkfelet.

Kommentera

