Trött men smått euforisk

Jag la fruktsallad i kaffet imorse. Har haft natten två gånger i rad nu och Nour är lite täppt och vaknar mycket. Så mycket för mina pigghormoner, jag är en fara för allmänheten minst sagt.

Min redaktör ringde idag också och på fredag har jag möte på förlaget. Hon är nästan färdig med genomläsningen av texten och snart är det min tur att möta monstret igen. Jag längtar. Redigeringsprocessen har känts som att få lägga smaskiga smultron på en tårta jag ägnat flera år åt att baka.

Det är som att ha svenska igen fast hundra gånger roligare sa jag till Roomsie idag när vi barnvagnsstrollat på Djurgården.
Hon stirrade på mig ett tag innan poletten föll ner. Hon hatade svenska. Själv var jag en sån där plugghästtönt som vann alla rättstavningstävlingar.

Kommentera

