I fjällen

Sitter framför en falnad brasa i säckiga mjukisar. Sov nio timmar inatt och börjar längta efter skidbacken. Nour klarade åttatimmarsresan till Sälen med bravur som faktiskt kändes den kortare av att pausas så mycket.

Det känns coolt att få visa upp stället där jag tillbringat alla mina barndoms sport- och påsklov för mitt barn. Nour verkar gilla det, stillheten och den friska luften. Förhoppningsvis kommer hon hänga många av sin barndoms lov här också. Bli en fena på bräda. Bygga snökojor och gå på tur.

3 svar to “I fjällen”

  1. Och internet! Hoppas ni får den mysigaste påsken! Kärlek.

  2. Åh vad ni är duktiga som tar er iväg med nyfödd! Hoppas ni får det urskönt. Vi är inte långt ifrån varandra då. Vi är vid Siljan. 🙂

  3. Internet är så pålitligt att svaret jag skrivit här tidigare gick upp i cyberrök. Men jag är glad att darling ignorerade mina protester mot att skaffa mobilt bredband. Tur att han inte är lika mycket snålis som jag höhö.

    Apropå spädbarn så känns Nour snarare mer som en tremånaders (som hon ju faktiskt nästan är…) än som en nyfödd (vilket hon ju till storleken är). faktiskt känns hon väldigt cool med det mesta, så det gäller att försöka haka på samma känsla som förälder.

    Glad påsk!

Kommentera

