30

Idag blir jag 30. Det känns annorlunda. På ett bra sätt. Jag skulle bjudas på frukost på hemligt ställe, men eftersom Nour bestämde sig för att både äta och kräkas lite först, blev vi försenade och hann inte. Istället blev det frukost på Pappas Deli, hundra meter från huset.

Därefter skulle vi titta på kaffemaskiner, men då blev Nour hungrig igen, så nu är vi hemma och äter och samlar nya krafter inför tårtkalas hos påtvingade bästisen Ava. Men Avas mamma har mjölkstockning och självaste Ava har magknip och det hade tydligen varit tårtkaos utan dess like, så vem vet vad som väntar.

Och tro det eller ej, men jag njuter. Jag har knappt hunnit tänka på att ha ångest. Jo, visserligen när vi stod i snålblåsten på Västerbroplan med sju minuter till nästa buss och vi förstod att det bara var att vända hem igen. Men så fort jag fick lite macka och latte i magen så skingrades dimmorna och det underbara faktum gick upp för mig, att min födelsedag aldrig mer kommer bli ett problem. Eftersom Nour finns och tänker sätta sina behov främst i minst tio år framöver.

Nu ska vi sikta på att åka buss. Försöka hinna från punkt A till punkt B på en timme. Får se hur det går.

7 svar to “30”

  1. Stort Grattis på födelsedagen!

  2. Grattis!

  3. Stort Grattis på 30 årsdagenn Agnes!!

  4. Grattis. Hoppas att du får en riktigt bra dag.

    Kram Frida

  5. Grattis, till allt. 🙂

  6. Ett stort grattis från mig också!

Kommentera

