Pust

Ett dygn senare, när båda brösten stockat sig och tempen visar en halv grad högre, känns byteshandeln med ductus inte lika klockren. Men Nour har haft en dunderdag, så jag står fast vid mitt ord.

2 svar to “Pust”

  1. Hej – med risk att verka tantig i överflöd och så…delar jag med mig av rådet jag fick nar jag hade mjölkstockning och feber.
    Låt mig för det första säga att jag förstår hur risigt du mår!

    Jag hade förstås min klimp hemma – hängandes i de såriga bröstvårtorna, men jag tror att rådet går att modifiera från direktamning till urpumpning.

    Så här var det; amma framför ugnen med ugnsluckan öppen, coh ugnen igång på cirka 50 grader. Be din man att stå bakom dig och massera framåt mot bröstvårtan (jäms med mjölkgångarna där det hakat upp sig ordentligt) samtidigt. Se till att ha det bröstet närmast ugnsluckan så klart.

    När vi hade hållit på så där i bara någon minut så släppte stockningen. Det var som ett under för jag kunde verkligen känna att febern försvann i exakt samma ögonblick.

    Tror du inte att det skulle kunna hjälpa om ni gjorde ungefär likadant fast med en sån där bröstpump i stället.

    Förlåt mig om jag har missuppfattat det hela och du kanske redan ammar er fina lilla flicka. Riktningen på rådet gick i alla fall ut på att få dig att bli av med den eländiga mjölkstockningen.

    Lycka till!

  2. Tack för tipset kerstin!

Kommentera

