Myrsteg mot målet

Imorgon har fyra veckor gått sedan jag skulle ut och övningsköra och istället lades upponer i en säng på Danderyd. Tiden går i överljudsfart, samtidigt som den hasar sig fram á la manusväntan. Alltså på det där sättet att de första dagarna är så sega att ingenting kan få dem att ta slut. Efter ett tag flyter tiden och man glömmer nästan att man går och väntar på svar. För att slutligen få ett mail eller brev efter tre månader och då redan har lämnat det bakom sig, eftersom man redan räknat ut att man ska bli dissad.

I början trodde jag stenhårt på att vi skulle få åka hem i vecka 34+0, alltså på tisdag. Nu är jag tvärtom inställd på att vara kvar minst till mars. Och det gör inte så mycket. Som sagt flyter tiden numera.

Igår tog de bort värmedynan i Nours vattensäng. Ett gott tecken. Snart får ni nog flytta till tillväxtsalen, sa de. Och från och med nu vill de att hon ska ha kläder på sig, för att hålla värmen. Ännu har jag inte lyckats tacka alla fina, omtänksamma vänner till oss, som skickat presenter, brev och pyttesmå kläder. Vi har lagt allt i en påse, det har känts för overkligt att de någonsin ska passa. Dessutom har vi flyttat runt så mycket.

Darling tog morgonpasset idag och jag har sovit ut. Nu har jag vikt ner allt under storlek femtio i en kasse. Beundrat genomtänkta och grymt fina tröjor och tofflor och byxor. Men det där jag skrev igår om att hon snart var storlek 40 var en överdrift, i den pyttelilla outfit vi drog på henne igår såg hon ut som en tomte. Med världens minsta huvud.

Idag ska hon få prova de lila tajtsen. Som jag misstänker sitter allt annat än tajt.

Kommentera

