Senaste nytt på Försäkringskassanfronten

bild-3

Hej Försäkringskassan.

Jag har i över en vecka försökt begära tillfällig föräldrapeng via internet. Jag kan logga in med mitt bank-ID, men när jag väljer att begära tillfällig föräldrapenning, kommer ett felmeddelande upp med texten: ”Tjänsten är inte tillgänglig. Kontakta försäkringskassans internetkundtjänst för ytterligare information.” Senaste försöket var 090203 kl. 22.40.

Även min sambo har stött på samma problem med sin e-legitimation från Nordea. Vid kontakt med er via denna e-postadress, blev han dock informerad om att inget var fel på hemsidan och han rekommenderades att försöka igen.

Då vi ringt er har växeln varit överbelastad och vi har inte ens hamnat i en kö. Vi vårdar vårt prematura barn på sjukhus och är båda sjukskrivna. Vi är därför i stort behov av att begära tillfällig föräldrapenning. Dock har vi inte tid att vara borta från vårt barn mer än korta stunder och vi får heller inte använda mobilen på avdelningen. Så snälla rekommendera oss inte att ringa.

Vänliga hälsningar Agnes Hellström

bild-6

4 svar to “Senaste nytt på Försäkringskassanfronten”

  1. Det här är så väl formulerat att det borde hamna hos någon av de större tidningsdrakarna (även om FSK’s totala brist på service redan har varit där ett otal gånger) som påtryckningsmedel.
    Grattis till er lilla Nour!

  2. Jag har råkat ut för samma meddelande. I mitt fall visade det sig att jag var tvungen att ringa dem för att få kontot ”aktiverat”. Hamnade i kö (nr 155 eller liknande) men kunde trycka någon siffra för att bli uppringd. Försökte innan dess kontakta dem via datorn men blev hänvisad att ringa. En annan grej som kan ha bidragit till krånglet i mitt fall var att jag fick mitt moderskapsintyg väldigt sent från MVC.
    Lycka till, och grattis till bebisen!
    /Maria

  3. FSK är katastrof….
    Har ni provat att bara skicka in ert läkarintyg dit? Det gjorde jag när Alma nu låg inne. Jag fick då hem papper att fylla i för hand om antal dagar och underskrift mm. Men jag är ju iofs redan inne i systemet…

  4. Jag blir så jävla trött. Det är bra att vi har FSK i Sverige, att vi har den här möjligheten, jag är tacksam för det MEN. NÄr vi ändå har det kan det inte bara fungera???!!!!
    Har inget bra råd. Kan bara skicka en styrkekram och empati, vet precis hur frustrerande det är att försöka få tag i dem!

Kommentera

