Söndagseufori

Jag och darling sitter på ett kafé i Mörby Centrum. Han läser DN och jag har just skickat iväg ett mail till förläggaren. Vi lämnade sjukhuset i hybriseufori, vår dotter mår så bra idag och har blivit så stark och rund om kinderna.

Strax innan lunch gjorde de ett ultraljud för att se hur hennes hjärna mådde. Jag förvisade mig själv till pumprummet, har så svårt att sitta och stirra och vänta på att en tyst, hummande läkare ska ta bladet från munnen. Men jag sa åt darling att genast skicka någon att hämta mig om något var fel.

Men allt såg bra ut. Och hon smälter sin mat och tar upp syre och sover gott. Det är en helt underbar känsla, klockan är snart fyra och vi har inte behövt svänga i humöret en enda gång hittills idag.

Just nu känns det som Snart får vi komma hem, hon behöver bara växa till sig lite. Och jag försöker tanka energireserverna fulla av denna positiva känsla. Tror nästan jag ska söka genom Blocket efter barnvagnar, som inte är bredare än 55 cm och längre 89 cm. (om någon har ett tips, eller vill sälja sin, säg gärna till.)

3 svar to “Söndagseufori”

  1. Teutonia ska vist va minst o smidigast har jag hört.
    Puss o Heja Nour som blitt sa stor!

  2. Vad härligt det låter!
    Jag är också i barnvagnstakternas, igen… Funderar på en beggad mindre, så jag kan åka i er hiss, tex. Hör av mig om jag hör något!

    KRAM till er

  3. hEH, JAG Har en gammal Brio att sälja… Den är STOR. Från 2003…

Kommentera

