Pepp

I bilen på väg mot sjukhuset, ringde en fotograf som fått i uppgift av förlaget att ta bilder av mig. När jag kom hem till morbror för en stund sedan, hade roomsie mailat över helt grymma omslagsidéer, som vuxit fram efter vårt kaféhäng härom dagen.

Det är på riktigt nu, börjar hända grejer. Jag har ännu inte hört något från redaktören, men förläggaren vet att jag just fött barn och avvaktar kanske, eller så har hon bara mycket att göra. Dock känns boken så mycket roligare nu, jag börjar längta efter att kreativitetsspruta igen, vilket är ett gott tecken. Såret på magen som gör allt mindre ont, Nour som är stabil och snart blir större och romanen, barndomsdrömmen som slog in och vars segersötma jag knappt hunnit nibbla på, kommer bli grym.

Jag och fotografen bokade in den tolfte februari. Då hinner jag tvätta håret innan, tänkte jag.

Ja, och apropå försäkringskassan. Efter att ha kämpat för mitt bank-ID i en dryg halvtimme och lyckats ta mig in på hemsidan, låg sidan för tillfällig föräldrapenning nere. Och när vi ringde kundtjänst för att fråga varför stämde inte telefonnumret. När vi följde hänvisningen till det nya, var växeln överbelastad och all internetsupport hade tagit helg.

Ett svar to “Pepp”

  1. Hej Agnes!
    Tänker på er och blir glad när jag ser att Nour växer. Bloggen följs flitigt nu kan jag säga…
    Massor med stora stärkande kramar
    //#3

Kommentera

