Nödvändiga bakslag

Gårdagen blev plågsam. Nour verkar ha fått en infektion och smälter maten dåligt och sköterskorna stack henne så många gånger i olika delar av kroppen, att jag till slut fick lämna rummet. Vikten hade rasat och oron kom krypande och la sig som en blöt filt över axlarna.

Idag känns ljusare. Vikten har vänt uppåt igen och trots att både händer och fötter är kopplade till något slags mätinstrument eller dropp, känns hon mindre stressad. Mindre påhoppad. Dessutom kom nyheten om åttlingarna som något slags tröst, eftersom alla de barnen hade lägre födelsevikt än Nour.

Idag känns det även mer logiskt att en stadigt uppgående kurva utan bakslag, är ovanligt.

Imorgon flyttar avdelningen. Korridorerna är fulla av människor och saker. Jag hoppas och tror att lugnet kan återvända till oss alla när Nour fått byta våning och kommit på plats i sitt nya hem.

Imorgon fyller hon en vecka. Det ska firas med buller och bång, dock väldigt stillsam buller och bång.

img_6783

img_67931

4 svar to “Nödvändiga bakslag”

  1. Veronica Hammar Says:

    Hej Agnes!
    Vilken fantastisk söt och bedårande liten dotter du och Loís har fått!! Jättegrattis till er båda önskar vi er från ett varmt och skönt Thailand. Kramar i ett stor fång från Veronica, Claes, Engla och Malva.

  2. Åh vännen, vad oroligt det måste vara för er! Skönt att Nour mår bättre. Håller tummarna för att hon växer sig stark och frisk i rask takt!

  3. Åh, i mitt eget livskaos har jag inte kikat in hos dig på ett tag. Jag sitter här med tårar i ögonen och läser allt som har hänt dig den sista tiden. Först vill jag säga ett STORT GRATTIS!!! Hon är bedårande och du ser så lycklig ut. Underbart!!!!! Grattis till er att ni har blivit en liten familj!

    Förstår att det är riktigt jobbigt med allt som har med en så tidig födsel att göra. Skickar massor av styrkekramar.

    Min förstfödda var sjuk när hon föddes och hon blev också stucken överallt och till slut hittade de ingenstans att sticka. Jag lämnade också rummet, fixade inte det där. KRAM på dig!!!

  4. Fantastiskt! Grattis! Ni verkar ha fått en nyfiken liten krabat som ville ut i världen tidigare än väntat. Jag skickar också en massa varma tankar och styrka till er alla innan jag imorgon far till Indien i tre veckor. Sköt om er. Kramar!

Kommentera

