Äntligen måndag

Sjukhuset har börjat leva igen efter helgen och jag har gjort min första egna utflykt till bibblan. Jag har även hämtat ut penicillinet mot urinvägsinfektionen jag fick av katetern, så snart kommer jag kunna stå upprätt igen.

Nour gör enorma framsteg. I förrgår befriades hon från c-papen (grejen i näsan) plus mössan. Så nu syns frisyren, och näsan har intagit sin rätta form, vilken är en minimal kopia av hennes pappas.

Igår åt hon från mitt bröst. Helt sjukt hur en så liten mun på en så liten kropp kan vara så beslutsam. Hon öppnade sitt enorma lilla gap och bet sig fast. Hon har även allt längre vakna, koncentrerade stunder, då hon ömsom försöker slita loss de slangar som är kopplade till hennes kropp, ömsom borrar in sin blick i vår.

Annars börjar dagen med att jag i sällskap med de andra mödrarna på avdelningen vallas till pumprummet. Där levererar jag dagens första portion i mjölkmaskinen. Sedan lagar jag och darling frukost och därefter hänger vi i skift med Nour fram till kvällen.

Dagarna går fort och vi har räknat ut att vi får flytta hem tidigast den 17 februari. Det känns både som alldeles för lite tid och hundra år bort. Men överlag har jag fått den bästa vården i mitt liv här.

Tack igen för alla kommentarer och mail och annat härligt ni berikar mitt, darlings och Nours liv med. Snart kommer bilder. Vi måste bara sålla lite bland de hundratals kort vi tagit hittills.

3 svar to “Äntligen måndag”

  1. ooo väntar pa spänning pa mer kort! Otroligt vackra var ni iaf pa det jag sag 😀
    Du klarar det finfint A! Jag punpade i 8 veckor, sedan fattade vince (eller eg nog mer jag) hur det funkade o sedan var matningen mkt lättare.

    KRAM igen

  2. Har inte varit här på ett tag, det har ju hänt massor!!! Minst sagt. Grattis till bebisen. Må tiden fram till hemgång gå snabbt och smärtfritt.

  3. Följer din blogg ganska flitigt men kommenterar sällan. Grattisgrattis till bebis vill jag dock säga! Hipphurra för Nours ankomst till världen.

Kommentera

