Spikad

Jag slapp skriva ett inlägg om vänta-på-mail-från-förläggarångesten. Fick svar idag.

Visserligen har förläggaren inte hunnit läsa omarbetningen än, men hon skulle återkomma nästa vecka efter att ha pratat med redaktören och hon skrev även att det är klart att utgivningen blir i höst! Jey!

Jag har liksom inte vågat tro fullt ut att jag skulle få min vilja igenom. Förlag är jättekolosser har jag förstått, som inte knuffas i annan riktning i första taget. De ansåg ju även att jag skulle kunna drunkna bland alla andra höstsläpp, men jag tror att en bok om en internatskola kan få skjuts av just skolstarten. Och vem riskerar inte att drunkna bland alla vårdebuntanter? De är över fyrtio i år.

Som alltid känns hela grejen overklig, jag kollar in förlagets hemsida där Alex Schulman nu ligger uppe som vårens enda debutant. Att mitt ansikte skulle ersätta hans i höst känns… absurt minst sagt.

2 svar to “Spikad”

  1. åhåj.

    om du behöver en sån där respektingivande bild på dig själv, till boken, så kan du anlita mig. Om du inte har en fotograf för sånt redan. såklart.

    kulkul!

  2. Peter Böök Says:

    Det är nästan så att jag längtar till hösten – nej, först sommar för guds skull! – men det ska bli spännande att läsa en roman om en viss internatskola jag inte är helt obekannt med…

Kommentera

