Monster efter monster

Jag har börjat brotta ner dem. Monstren, som i början är rätt små, men så lätt blir större. Nyss mailade jag förläggaren och meddelade min hemkomst. Detta efter att ha ältat saken i några dagar.

Men du har skrivit kontrakt och fått betalt? Vad tjafsar du om? skällde darling imorse och han har ju rätt.

Men det är så lätt att glömma bort sin egen briljans. Tiden sköljer bort övertygelsen om att ha rott saker och ting iland och får småsaker att växa sig större. Tänk om hon inte tycker att jag omarbetat på rätt sätt. Tänk om hon hatar just det där tillägget och sitter och försöker komma på hur hon ska dissa mig. Rädslan att bli förd bakom ljuset har förföljt mig länge, att få starkare skinn kräver träning.

Nu har jag alltså mailat förläggaren. Jag har kollat styrelsemailen för Brfen, som legat oläst i en månad. Två monster nerbrottade, några kvar. Skattemyndigheten, bilskolan och högskolan.

Kill the monsters, kill´m all.

Kommentera

