Hur mycket är klockan?

Jag är hemma igen! Frö och jag firar inträdet i vecka 30 med jetlagsovmorgon och löskokta ägg.

Mamma mötte oss på Arlanda, med chockbeskedet att hon köpt en lägenhet i Märsta, som vi självklart ville svänga förbi och titta på. Sedan åt vi lax till middag hemma, eftersom jag och darling sett ett recept i DN på planet hem, som vi blivit så sjukt sugna på. Överlag är jag sugen på nyttiga saker. Gröna grönsaker och kokta potatisar. No more grasa och panering.

Jag ställde mig på vågen i morse och trodde nog att ett Wao skulle komma väl till pass, men jag hade bara gått upp ett kilo. Ett litet sketet kilo sedan artonde december. Kanske de andra föll av efter jordbävningen?

Nu hoppas jag på att ta mig ut innan mörkrets inbrott. Jag har lite grejer att fixa, samtal att ringa och möten att gå på. Funderar på om jag borde maila förläggaren och avslöja att jag är hemma igen. Eller om jag borde stryka vecka 3 ur almanackan och bara ligga framför teven och äta choklad.

Guldbaggegalan blev förresten det första jag såg efter hemkomsten. Riktigt tråkigt måste jag säga. Och varför vann inte De ofrivilliga ett enda pris? Den förtjänade fler.

Kommentera

