San Vito

Vi ar hos Pablo som bor i det coolaste hus jag nagonsin sett. Dessvarre har han bara ett telefonmodem, sa att lagga upp bilder far forbli en avlagsen drom. Han bor iallafall i ett hus utan vaggar. Det ar tre vaningar hogt och har trappor hit och dit. Vardagsrummet och koket ar utomhus (med tak) och har en jacucci i mitten. Inatt sov vi i ett gasthus dar alla vaggar var i plexiglas, mitt i skogen/djungeln. Idag har vi flyttat in i stora huset, dar vi har en toalett pa balkongen.

Halten luft i mig inte stor (mao har den gatt ur mig). Jag ar som en cykelpunka pa bada dacken. Orkar inte med de skumpiga vagarna mer, har varit lite ledsen och trott och vill inte ha ont i ryggen och revbenen och kanna mig som en gammal tant.

Fro ar talmodig och vi har utvecklat en symbios, dar h*n ligger still nar jag trottar ut mig och sedan dansar loss nar jag pustar ut. Allt for att hushalla med energin. Igar nar vi kommit fram (efter vidrig bussresa med fyllechaffis) somnade jag med jattetrosan pa. Vaknade ett par timmar senare av att magen stelnat och for ett ogonblick trodde jag att jag dodat vart barn. Sa var det tack och lov inte. Sa fort jag tog av jattetrosan fick jag en valfortjant spark pa kissblasan.

Idag firade vi med att aka over gransen till Panama. Fro har darmed varit i fem lander: Sverige, Tyskland, USA, Costa Rica och Panama. Storartat.

Imorgon aker vi kanske till Zancudo, en strand som man tar buss och battaxi till. Dar tankte ligga i en hangmatta i tva dagar och sova.

Som sagt, resandet ar tungt. Men idag nar jag gick igenom kameran och alla bilder vi tagit, insag jag att det helt klart vart varenda centimeter av stenig terrang.

Sa en liten halsning till Clarkson: Jag forsokte skriva till dig idag, men internet vagrar slappa fram mig och mobilen saknar tackning. Jag hoppas hoppas att Alma mar battre, jag tanker pa er mycket och skickar solenergi fran varmare breddgrader.

Kommentera

