Stadsliv

2009

Vi är tillbaka i San Jose. Igår åkte vi bil och färja och jag kräktes nästan, men vi kom helskinnade fram till slut. Drack kvällste och åt nyårsbakelser och kollade långfilm, som inte var dubbad.

Jag har fått ett spännband och en jättetrosa som ska stabilisera Frö när vi reser på skumpiga vägar. Jättetrosan funkar bra men är sjukt varm och när vi väl når resans mål går ändå Frö bananas hela natten. Så hundraprocentig njutning kan det nog inte vara, kanske mer som ett fängelse, där livet ännu mer blir fokuserat på att dricka sitt eget kiss och missa allt som är utanför.

Nyårsafton var mysig. Brasa, fyrverkerier, sandstrand, utomhusbar och en salig blandning människor, som var glada och peppade på det nya året. Jag önskade att jag varit utan gravidryggont. I så fall hade jag dansat hela natten. det var såklart härligt ändå. Vi skålade i skumpa och låg i sanden och tittade på folk. På hostellet hade grannarna disco ända till morgonen och jag somnade med techno i öronen och känslan av att vara mitt i festen.

på söndag åker vi till San Vito, där darlings mamma har en pluggkompis från Sovjettiden som vi ska hälsa på. Vi funderar på att åka över gränsen till Panama, det är rätt nära tydligen.
Nu ska jag äta mitt medhavda kokta ägg och lura hela internetkafeet att någon lagt en fis.

sista_solen2008:s sista solnedgång.

eldenBrasan

Ett svar to “Stadsliv”

  1. Låter superhärligt Pramson!!!

Kommentera

