Kontraster

fargelaget

Igar akte vi farja fran Punta Arenas. Vi missade forsta baten men lattade ankar ett par timmar senare i skymningsljuset. Jag lag utstrackt pa en bank pa dack, laste och lyssnade pa karaoken som verkligen var hapnadsvackande falsk, men hjartlig.

gravido En stund senare forvisades jag dock till min ratta plats, den for oss lite mindre framkomliga i samhallet.

Vi bor i en cabaña i Malpaís, med spindlar pa vaggarna och palmer i badrummet. Grannarna roker braj till frukost, lunch och middag. Tía Sioni har tagit med egen kaffebryggare, teflonpanna, lok och potatis. Imorse fixade hon och mamma Nelly varsta frukosten som vi at pa var lilla altan.

Dock vaknade jag mitt i natten av att miljoner myggor valt just mitt kott att suga sig matta pa och myggnatet lag som klister i ansiktet. Jag hade just dromt att jag fott ett dott barn som bars bort i ett badkar och var sa fortvivlad att jag borjade grata.

Det gar inte mer, viskade jag till darling som vackts av att jag satt upp i sangen.

Fina fina darling, sprutade lite myggmedel pa mina armar, fluffade upp min kudde och tog bort det satans myggnatet och sedan sov jag faktiskt ratt gott fram till attatiden. Aven om jag dromde att jag rakat kopa ett sommarstalle i Goteborg som jag inte ville ha, for 1,4 miljoner och hittat massa dodfodda och muterade kattungar pa vinden.

Jag tror det beror pa att jag laser Camilla Lackberg. Mord och Goteborgstrakter. Min nyfikenhet tog overhanden och jag manipulerade darling att kopa debutdeckaren pa Arlanda. Jag maste saga att jag ar fascinerad. Idag raknade jag att ordet ”tavla” namndes fem ganger inom fyra meningar. Men jag ar nastan halvvags och vill sjalvklart veta vem som ar mordaren. Om han har feminint fylliga lappar eller bar pa en maskulin doft som vackte mordoffrets atra. Mystiken tatnar som sagt.

Sa till kontrasterna.

Det kanns sorgligt och vidrigt att lasa om vad som pagar i Gaza. Goliat mot David, ett av varldens vapenrikaste lander mot ett som inte ens tillats finnas.
De slangde ett riskorn i var soppa, sa vi var tvungna att spranga deras spis, deras hem, deras skolor, arbetsplatser och barn. For ratt ska va ratt.

Det ar for javligt och jag blir sa sorgsen och forbannad att jag vill krossa saker omkring mig.

Det ar kvall i Costa Rica, snart morgon i Sverige. Vi glider runt i vara flipflops, laser deckare och tanker inte pa krig. Knappt pa orattvisor heller, for vi har det sa sjukt bra, har varken trampat pa nagra minor i sanden eller fatt huvudet bortslitet av en missil.

2 svar to “Kontraster”

  1. Hej fina vannen,
    Hade vart andra och sista ultraljud idag. Allt var bra! Sa himla roligt att se h*n pa stor tvn igen! Jag grat inte den har gangen, ett par manader har gjort mig till en starkare moder haha!

    Kram

  2. martin lindkvist Says:

    haha de måste bli en liten fotbolls huligan de där .. för de ser ut som att han redan har en fotboll bredvid sig i magen hmm eller mer en medecinboll den stora modellen 😀

    jag vill med ha en sånn mage ju … fast svalde en tesked med bakpulver en gång så vet nog nästan hur de känns …

    ja tycker de ser riktigt sexigt ut faktiskt 😀

    hoppas ni har de bäst mamman 😉

Kommentera

