Julafton på Disponentgatan

bild-42

Två gravidböcker i brevlådan. Den ena beställd, den andra i present med dedikation. Darling vill ha med sig båda på resan, men har inte sett dem än. Barnboken är mer än 800 sidor tjock och tar upp halva resväskan.

Annars känns det lite som julafton. Jag klarade en-mot-en-tentan och fick godkänt på kursen. Firade med bakelse på Vetekatten. Fick slutbekräftelsen från Bolagsverket att Pansarvagnes Produktion AB är
live´n kicking och ovanpå det en påminnelse av förlaget om att de vill betala ut mitt förskott innan jul.

Nu ska jag skriva klart boken. Har gjort te, skalat en apelsin, tänt värmeljus och kommer köra hela natten om så krävs.

Känner mig fri. Som en fågel. Och gravid med ont i ryggen. Men det känns knappt i ruset.

bild-43
Dedikationen.

3 svar to “Julafton på Disponentgatan”

  1. Fint, fan vad grym du är som rodde iland en kurs sådär mitt i allt också!!

  2. Bra jobbat Agnes!

    Jag hejar på dig. Skriv så det ryker!!!

    Kram Frida

  3. materialaren Says:

    Fan, förskott alltså. Det får inte jag…

    /johan

Kommentera

