Pansarvagnen?

barnvagn

Har ju ytterligare ett B att bocka av 2009. Barnvagn.

Vilken djungel. Fy fan. Jag ville helst ha en retro i vinröd plysch och har väl inte tänkt längre än så. Darling vill ha en snabb som går att vända åt olika håll.

Framför allt måste den gå in i hissen.

Kongo fick darlings hamstrargener att slå ut i full blom, han vaknar varje morgon med att ubrista:
Vi måste skaffa vagn!
eller
Vi borde ha en vagga i taket!
eller
Hörselskydd måste vi köpa!

Så vi har googlat lite och jag har redan utmattningssympton. Hur kan det finnas en marknad för denna marknad? Börjar förstå de som köper en sprillans ny vagn för 11 000 för att slippa tänka. Inte för att jag tänker trilla i den fällan, nej nej. Mig kan ni inte lura!

Kom just hem och hittade besked från Bolagsverket. Mitt företag fick inte heta Rädda Världen AB. Sorgligt, jag har drömt om just det namnet sedan jag var barn. Istället fick jag alternativ nr 2.

Tyvärr hade de gjort fel.
PansarvAgnes Produktion hade blivit PansarvagneNs Produktion. (Versalerna är bara för att förstärka deras miss)

Jag vill inte heta Pansarvagnens Produktion. Jag är fredshetsare. Det är ordleken som är grejen. Jag heter Agnes, är gjord av Pansar och ska skipa fred på jorden.

3 svar to “Pansarvagnen?”

  1. Irriterande! De trodde nog att de rättade till saker och ting. Går det att ändra?

    Och jag vet. Med nummer två behöll vi ettans vagn. Vi orkade inte med djungeln igen. Och det var inte heller ekonomiskt försvarbart…

  2. Ja, som fan. Med lite meck går det säkert att ändra. Det är ju inte jag som gjort fel och Bolagsverkets folk kan ju inte vara helt gjutna i sten. Hoppas jag…

    Grattis till jobbet! Jag sa ju det 🙂
    Snart kommer boken och miljonupplagorna också.
    Bara vänta och se!

  3. Hej

    såg din browniekommentar först nu. Min knodd kommer 17 Mars sägs det iallafall i kalendern.

Kommentera

