Sjallå

bild-391

Sitter insnurrad i den fina etiopiska sjalen jag fick i present och klunkar latte på Pappas deli. Jag älskar kaféer med egna trådlösa nätverk.

Jag har skrivit klart. Är i färd med att finputsa men blicken hänger inte riktigt med. På måndag ska jag skriva ut och läsa en gång till. Jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt.

Körläraren sa faktiskt det idag, att det är hos dem som tabbarna ska göras. Vad ska jag annars ha dem till? Och samma med manuset. Jag måste inse att jag inte ska vara helt färdig. Det är okej att släppa manuset nu.

Fick för övrigt ett saftigt pest- eller koleraalternativ av darling tidigare i höstas. Han måste nämligen åka tillbaka till Kongo, antingen i början av mars eller i mitten av maj. Jag valde maj. Tanken på att föda barn utan honom var för ångestladdad. (Frö är beräknad 30 mars) Men nu kom han hem, helt övertygad om att han inte skulle klara att åka i maj och alla hade sagt detsamma i Kongo, att det skulle vara 1000 gånger värre för honom att resa iväg om han hade ett nyfött barn.

Så nu lutar det åt Kongo i början av mars. Jag får ta ett ordentligt snack med Frö om att punktlighet är en dygd.

Ett svar to “Sjallå”

  1. ”Och samma med manuset. Jag måste inse att jag inte ska vara helt färdig. Det är okej att släppa manuset nu. ”

    Skitbra! 🙂 tack! Härligt! Precis vad jag behövde höra, för jag har plågats ett helt dygn av att ha lämnat manuset ifrån mig, när jag fortfarande får kritik från skrivkursen etc på just det manuset. Och jag tänker, jäklars, det ja, måste jag pilla till. Men jag har ju redan SKICKAT det! Men så är det ju så också, att man liksom aldrig kan sluta pilla med ett manus. Det blir aldrig perfekt, bara färdigt, någon gång.

Kommentera

