Insikt

Inatt när jag låg sömnlös kom jag på något. Min förläggare är sjukt skicklig. De bitar av manuset som hon klottrat vid och tyckt till om, behövde lyftas och det såg hon. Själv var jag bara sur över att någon ville stympa mitt verk. Men hon vill ju inte det, hon vill göra det bättre.

Kanske konstigt att det tagit mig flera månader att inse. Att det krävdes en rulla-hit-rulla-dit-natt för något som borde vara så självklart. Hon vill ju också att jag ska sälja två miljoner exemplar.

Ett svar to “Insikt”

  1. Vet du vad jag har kommit fram till? När vi mår dåligt, tänker vi fel. Känslorna blir direkta svar på våra tankar. Kanske mådde du dåligt den här natten, för att slutligen, sluta tänka som du har gjort och börja tänka på ett nytt sätt? Och må bättre? 🙂 jag tror det! För precis som du skriver, vill din förläggare boken väl. Lita på henne. Det här grejar du och det kommer att bli SÅ bra och jag tänker KRÄVA ett signerat ex av dig! Självklart, ska jag köpa den först i en bokaffär, där jag med hög röst ska gasta ”HAR NI AGNES HELLSTRÖMS BOK? HON SOM SKA VARA SÅ JÄKLA BRA?” 😀

Kommentera

