Körkortstraggel

Jag har lagt texten åt sidan för att boosta mig själv inför körlektionen om en kvart. Inför varje gång har jag allt så klart för mig. Jag kan rabbla allt jag bör och ska tänka på, som ett rinnande vatten. Sedan är jag ändå alltid lite för ofokuserad och osimultanig.

Jag har aldrig övningskört utan att vara gravid, kanske är det hormonerna som spelar mig spratt. Kanske hade situationen varit annorlunda om jag gjort ansatsen förra året. I nuläget glider jag så lätt iväg i tankarna och plötsligt har jag missat en skylt eller en avfart. Sist var körläraren riktigt sur på mig efteråt. Visserligen tror jag att hon vaknat på fel sida från början, men hon antydde att med den här kvaliteten på körningen, kommer jag inte långt.

Så nu är jag nervös. Jag hatar att få kritik, hatar att göra fel. Att sitta vid förläggarens mötesbord eller bredvid körläraren vid ratten, är ungefär lika plågsamt, så länge ingen av dem säger att det jag gör är perfekt. Och det har de ju inte gjort än, av förklarliga skäl. I så fall hade deras jobb varit klart.

På fredag kommer darling hem igen. Tänk om jag kunnat överraska honom med att ha klarat uppkörningen. Mött honom med bil på Arlanda, nercabbad med vinden i håret. Vi hade sprungit i slow motion och snurrat runt i en passionerad kram.

Det blir liksom inte riktigt lika magiskt med flygbussen.

Ett svar to “Körkortstraggel”

  1. Hej, och tack för din kommentar!
    Så du heter Agnes? 🙂 det gör en av mina huvudkaraktärer också! Men ni är inte särskilt lika varandra, som tur är. Annars hade jag blivit rädd på riktigt 🙂

    Vad skriver du?

    /Christin

Kommentera

