Ångesteuforiångesteuforiångesteufori

Äntligen har skrivångesten släppt. Den har haft ett hårt kopplat grepp om mina lekamen i mer än en vecka nu. Jag har skyllt allt på darling, som på sin resa tog med sig all min kreativitet, samtidigt som jag känt kniven på strupen. Jag har verkligen inte tid att vänta på att han ska komma hem igen.

Det är ju meningen att jag ska njuta nu. Fixa till detaljer på mitt så gott som fulländade manus. Istället har jag tyngts av huvudvärk och grav prestationsångest.

Men äntligen kan jag sniffa på känslan. Flytet i texten, tilläggen som känns på pricken. jag tror att jag egentligen är rädd för att begå samma misstag som när jag skrev version 2. Vända upponer på för stora delar av texten, och gå i helt fel riktning (förläggarsmakmässigt). Jag har liksom glömt bort att det är min text, min bok och att Jag bestämmer.

Men nu jävlar. Kommer röken äntligen ur öronen igen.

4 svar to “Ångesteuforiångesteuforiångesteufori”

  1. Du är bäst. Jag funderar på att göra min bergmanfilmidé till bok istället, när jag nu ska jobba halvtid i vår. Antagligen (!)
    Vill du vara min handledare då?

  2. Bra. Glöm inte den viktiga insikten. Du bestämmer.

  3. Heja Agnes!

    Gud vad härligt! Kör på…

    Kram Frida

  4. Clarkson, jag är din handledare anytime. Framför allt skulle jag tycka det var hur coolt som helst om vi bokprojektade samtidigt.

    Kräm!

Kommentera

