Knödelfrukost

Åt just sista biten av min stora frukost. Sedan lyssnade jag på brorsans meddelande från igår kväll, där han sa att jag inte skulle äta så mycket frukost eftersom mamma kommer klockan 12 och vill äta lunch. Inte för att jag är hungrig någonsin längre, med en knödel som trycker ner magsäcken för jämnan.

Drömde att jag och darling inte var ihop längre, men vi bodde ihop, var bästa vänner och väntade barn tillsammans. Istället var jag ihop med min kusin Calle. Jag stod på ett hotell och väntade på dem båda och först kom Calle gående och jag kramade honom och försökte känna hur kär jag var. Men sedan såg jag darling i ögonvrån och passionen vällde över mig. Blandad med ömhet och lättnad och när jag kramade honom ville jag nosa mig fast för evigt i hans nacke. Men jag var tvungen att släppa taget, för hur skulle det se ut om jag hellre kramade mitt ex än min nuvarande kille?

Jag vaknade och började nästan gråta av lycka när jag insåg att det bara var en dröm. Jag krafsade på kudden intill, som jag för ett ögonblick trodde att darling låg på, men den var ju förstås tom. För han är i Kongo och jag har ytterligare en vecka att att uthärda.

Kommentera

