Indien

Gisslandramat är över, säger de på radion. Igår när jag och Clarkson skulle fika på Åhléns, stod en tjej och berättade för sin kompis om hur hennes ensamresa till Indien kanske skulle skita sig nu. Men de blev avbrutna när det började bli spännande, för det blev den ena tjejens tur att beställa och jag gick tillbaka till mitt bord.

Min pappa fick en psykos i Indien. På grund av sin egen utmärglade kropp i kombination med de orättvisor han mötte. Jag har tänkt att jag ska åka dit någon gång, och se vad han såg. Efter de senaste dagarnas rapporteringar känns det lite som att Indien endast består av lyxhotell.

Kommentera

