Framåtrörelse

lampa

Sitter under en sådan där grön, magisk lampa på Kungsholmens bibliotek. Har hinkat latte på Källströms konditori och läst manus + förläggarens feedback och nu känns allt mycket bättre. Särskilt när jag inser hur mycket det är hon inte haft invändningar på.

För det här med kritik är skitjobbigt. Jag får ont i magen och blir defensiv så fort någon dissar min text, mina karaktärer, min logiska ordningsföljd. Blev nästan ovän med sambo i somras, när han sa att förra versionen varit mer fluffig, men det var väl iofs mest för att han var så jävla diffus.

Men nu börjar skrivkrampen lägga sig, jag har flyttat om och filat till och skrivit nytt och hur ska jag någonsin känna mig helt klar, när boken så uppenbart blir bättre för varje gång jag pillar?

Det slog mig faktiskt, när jag bläddrade mig genom de 287 sidorna, att jag faktiskt skrivit en bok. En verkligt härlig känsla.

Ett svar to “Framåtrörelse”

  1. Hej! Nu har jag hittat dig och läst, inte alla men väldigt många inlägg. Några måste jag spara till senare. Jag är sjukt stolt, mallig rent av, att just du gillar min blogg! Jag vill köpa din bok samma dag den kommer ut! Helst signerad.

    Tack och kram!
    /Korvaspappa

Kommentera

