För gammal för ung

Drömde att jag var tillbaka på Sigtuna och, tio år efter studenten, skulle gå om gymnasiet. Det mesta var förändrat, det låg pizzerior och köpcenter på skolområdet och man betalade med kort. Det enda som var sig likt var att samma person jobbade på Utis, affären där man köpte pennor och kläder, och nu var hur gammal som helst.

Jag hade ångest. Jag är nästan 30. Jag kan inte gå här. Jag sprang på min kusin och plötsligt var jag fem år och inte ens skolmogen.

Idag ska jag skriva. Så att jag blir fri.

Kommentera

