Nerver

Jag har möte på förlaget på fredag lunch och börjar redan bli ofokuserat nervös. Jag tror att det hör ihop med hur jobbigt det kändes efter sist, jag vill inte få tillbaka den där huvudvärken, jag vill inte sitta på kafé och gråta.

Läget är annorlunda den här gången. Förläggaren har läst manuset, hon har ringt och jublat. Sagt att hon verkligen gillar det. Dessutom har jag ett kontrakt och mailkommunikation.

Igår drömde jag mig bort, om bokomslag. De är viktiga, hur många köper inte en bok efter hur god den ser ut att läsa? Jag försökte komma på både böcker jag aldrig velat läsa på grund av sitt utseende och böcker jag verkligen gillat omslaget på. Kom inte på en enda.

Darling hade ett förslag på omslag, efter att han läst manuset förra december. Men det fanns redan. Ämnet är dessutom detsamma, internatskoleskildringen. Men slipsen på hans omslag var randig och mindre av ansiktet syntes.

Den här blev jag förresten helt illamående av.

Kommentera

