Stora händelser

Drömde att jag och darling var på semester med min kompis Miranda, på en IKEA-ö. De hade dukat långbord i trä och stämningen var skrålande. Darling vände mig ryggen och när jag frågade varför, sa han att det berodde på att alla snygga tjejer i lokalen och att han inte ville visa att han och jag hörde ihop.

Nehe du, tänkte jag och tittade upp på killen mitt emot, som just tagit nästan alla pommesfrites från min tallrik. Jag blev skitarg. Tog alla hans morotsstänger och skrek nåt om att jag skulle slå ner honom. Han hade beige, tunnhårig page. Jag kände mig elak men rättvis. Man äter inte upp någons pommes sådär.

Min kompis José mailade igår och ska gifta sig i juli. Han har pratat om sitt bröllop ända sedan vi lärde känna varandra i Madrid 2002 och han då var nybliven singel.

Jag har stora nyheter, skrev han och det kan man nog säga att jag också har. Han kommer sätta joppen i halsen när jag berättar att jag är på tjocken. Men vafan. Kan han gifta sig, är allt möjligt. Och jag måste vara där. Det blir ju ett ypperligt tillfälle för Frö att få fart på spanskan också.

Kommentera

