150 +

Vi var hos barnmorskan idag, fick en lapp att skicka till försäkringskassan, samt lyssnade på hjärtljuden. Darling försökte spela in, men hann inte, och den snälla damen sa att hon kunde göra om det så att vi fick med oss ljuden hem. (Vilken skillnad från den förra barnmorskan, som nu framstod ännu mer som ett monster).

Kom igen nu Frö, visa vad du går för, sa jag och tjoff gick slagen upp från 140 nånting till 150.

Känns fortfarande helt sjukt att en liten varelse parasiterar min kropp, men min kompis Helena sa att man aldrig slutar förundras, ens när barnet blivit stort nog att prata och gå, så jag får väl bara gilla läget.

Och jag gillar det. Mycket.

Dessvärre ska halva Sveriges befolkning föda barn i slutet av mars, så alla platser på BB Stockholm var tjingade. Andra är onekligen snabbare än vi.

3 svar to “150 +”

  1. Var ska ni föda dårå? Kilafors?
    Vet du att många rutinerade barnmorskor kan höra vad det är för kön på hjärtslagen och rytmen? När jag låg inne på KI frågade en bm lite försiktigt om jag visste könet, när jag sa att jag inte visste log hon hemlighetsfullt och förklarade mysteriet… Flickor har högre tror jag… Eller tvärt om…

  2. Kilafors lät iofs mysigt, men det blir antagligen nåt av de andra, mindre flådiga BB:arna. Barnmorskan rekommenderade varmt Danderyd och deras patienthotell.

    Men tydligen är sätesbjudning ärftligt så kanske blir det sjulagersågen istället, och då vet jag inte var man hamnar 😦

  3. Äh kläm ut ungen åt fel håll hehe!
    Och man kan ju lyckas med en vändning…

    ÅH VAD SPÄNNANDE AGIE!!!!!
    Och kontraktet!

    Får jag fira dig med en bakelse på söndag kanske?
    Eller nästa vecka?

Kommentera

