En historisk morgon på dekis

Jag orkade vaka till två och de första prognoserna. Eller jag somnade i soffan vid halv tolv, men blev väckt igen vid två. Då var jag helt kallsvettig, hade en dålig känsla i magen. Jag var övertygad om att Obama skulle förlora, eller, som jag trodde när rapporter kom från CNN, att han blivit mördad.

Nu har jag firat hela frukosten med att storböla framför nyheterna (av glädje och uppluckrad oro). Han vann! Så jävla coolt! Darling tvingade mig att välja igår kväll, Obama eller boken (min egen alltså, att förläggaren är nöjd) och jag valde såklart Obama, så det är väl om möjligt det enda som kan lägga sordin på dagens stämning.

Skulle tvätta och en maskin var trasig och nyss blev jag så illamående att jag tvingades hasa ihop i soffan. Tror det var all den apelsinjuice jag klunkade i mig för en stund sedan. Jag såg paketet i kylen och blev så sugen att jag inte kunde sluta dricka, trots att jag innerst inne kände på mig att det skulle gå illa.

Läste på något gravidforum att man, om man är sugen på sött väntar en flicka och om man är sugen på surt, väntar en pojke (eller så var det tvärt om). Och juice är väl på sätt och vis både surt och sött, så kanske har jag turen att vänta en hermafrodit. Apropå på det har vi väckt heta känslor hos vår omgivning, när vi provat tanken på att inte avslöja könet på vårt barn. Ens när det är fött alltså. Flera verkar tro att det är barnet vi ska mörka det för. Ja, händerna på täcket fram till artonårsdagen.

Jag får skriva mer om det snart, tanken tillsammans med alla reaktionerna är jätteintressant. Men just nu mår jag som sagt rätt illa och har svävet from hell (ser nästan syner borta vid bokhyllan) så jag ska jobba lite på blodtrycket istället.

4 svar to “En historisk morgon på dekis”

  1. Har inte tvättmaskinen varit trasig länge?!

    Jag var först sugen på surt, citrusfrukter och syrade grönsaker.
    Sen sött. Glass och skit.

    De säger också att om man har mycket halsbränna får barnet mycket hår….
    Och om man blir snygg av att vara gravid är det en pojke, om man blir ful en flicka… ÄH va larvigt. Skaffa en androgynkim. Kram.

  2. Bra idé att inte avslöja könet. Så länge det går i alla fall… Men det går inte att blunda för namnproblemet (fåfängt, men dock). Conny, Kim eller Robin. Längre än så sträcker sig inte min namnkunskap.

  3. Om det blir en tjej så är Elliot mitt drömnamn! Eller ja det går ju på en kille med förstås. Billie är ett annat bra namn. Och Lo.

  4. Ja, Elliot är jättefint.

Kommentera

