Typiskt

När förläggaren äntligen svarar, att hon ska svara på riktigt nästa vecka visserligen, får jag panik. Vill rota fram manuset och lusläsa det, för att komma över känslan av att allt jag skrivit är skit.

Nyss var jag helt övertygad om att mitt verk var briljant. Ska livet alltid vara så här?

Ett svar to “Typiskt”

  1. Tvivlar inte på att ditt manus verkligen är briljant. Men vänta med att lusläsa tills förläggaren har kommit med input, skulle vara mitt råd. Min erfarenhet av förläggare är att de kommer alltid med massa ändringar, hur bra manuset än är. Då är det lika bra att genomföra dem ändringarna och lusläsa samtidigt.

    Min förläggare kommer höra av sig om ”2-3 veckor”. Fan! Man vill ju ha exakta besked. Men – förläggarväntan är djävulens bidrag till mänskligheten. Lycka tilll med boken!

Kommentera

