Lördag i mysbyxor

Jag skriver och skriver på version 3. I morgon ska den vara klar. Då kommer jag skicka den till förläggaren, med ett hotbrev, att om hon inte säger bu eller bä snart, så… Äh, hon har fortfarande makten såklart, men jag tänkte åtminstone höra mig för, om hon tycker att jag borde kolla runt på andra ställen, eller om hon insett min briljans och tänker kontraktera mig.

Blev intervjuad av Vårt Kungsholmen igår och bestämde mig redan innan för att stå fast vid att min bok kommer ut nästa höst. Är del av något som kallas stafetten och nu måste jag tipsa om någon annan på Kungsholmen, som är rolig att intervjua. Har bara kommit på en person än så länge, jag känner ju skitmycket bra folk, men vilka bor på Kungsholmen?

Pratade mig i alla fall sönder och samman om DAMP, internatskolor, författardrömmar och framtidsvisioner, och den som lever nästa helg, får se vad det blev till slut.

Frö hoppar hit och dit, ger mig små fjantiga puffar inifrån, som gör mig varm av kärlek. Lilla svagis.

Har Beck på i bakgrunden. Skitfilm.

Kommentera

