Hemmahäng

Enligt babytickersidan är det 159 dagar kvar till mutanten ser dagens ljus. Jag tvättar och sitter hemma och skriver idag, och trots att de borrar och sliter ut dörrar i trapphuset, hörs ingenting. Tystnad. Fina fina säkerhetsdörr, jag är kär i dig.

Blåställsklädda ben går fram och tillbaka utanför fönstret. Vi har haft plast för fönstren i mer än en månad nu. Jag minns knappt hur det känns att ha syre i lägenheten.

Jag har fortfarande inte fått feedback från förläggaren, men kör på ändå. Tänkte bli klar med alltihop innan första november. För jag måste släppa bokprojektet lite, jag måste skriva min jävla c-uppsats.

Träffade mamma härom dagen. Hon tyckte det var viktigt att inte stressa. Föreslog att jag kanske skulle skippa uppsatsen, gå runt och prata med barnet istället. Berätta om löven på marken. Om solen som sken. Det lutar inte åt att jag nappar, men tanken var väldigt fin.

Ett svar to “Hemmahäng”

  1. Erik och Anton Says:

    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Många kramar!!!!

    /Erik och Martina

Kommentera

