kaffe?

Mitt huvud började värka igår igen och vill inte ge upp. Drömde hela natten att allt berodde på att jag inte druckit något kaffe. Sedan drömde jag att jag och darling skulle ta studenten men inte fick träffas. Han blev hämtad av en bil, jag av en annan och jag kunde inte alls känna glädje över min nyvunna frihet.

I förrgår födde jag mitt jag-vet-inte-vilket barn i ordningen. Kanske femton centimeter lång och med massor av hår som vi samlade i en tofs i pannan på honom. För det var en han, som jag kallade lilla tjejen.

Ur mina bröstvårtor rann leche condensada. Vet inte om det smakade så, men konsistensen var samma och lilla barnet åt. Sedan glömde vi honom i en väska på övervåningen och kom på, först någon timme senare, att det var länge sedan han skrek. I panik hämtade vi väskan och där låg han fortfarande. Och sov.

Vaknade med samma saknad som efter alla andra förlorade barn. En liten tröst är att han kanske bara flyttat tillbaka in, för att växa sig lite större.

Jag måste skärpa till mig nu och börja med c-uppsatsen. Jag vet vad problemet är, jag är inte helt övertygad om min idé.

Kommentera

