For love

Idag började som en riktig katastrofdag, vars första timme jag grät mig genom. Alla världens problem var plötsligt mina och jag orkade inte tänka, kämpa, bry mig alls.

Men framåt eftermiddagen klarnade den mulna himlen. Jag fixade saker på damp, pratade med brorsan, gick på födelsekalas hos Emilia som fyllde ett (sjukt vad tiden går) och gick på möte om v-day som verkligen var inspirerande.

Slutligen på väg hem med darling för att köpa pizza, kolla idol och bara ta det lugnt. Kliver på bussen vid fridhemsplan och upptäcker att mitt busskort försvunnit ur sin plastficka. Mitt fyra månaders 1600 kr dyra SL-kort, giltigt till sista december, utan förlustgaranti, poff borta. Antagligen tappat i spärren vid Rådmansgatans t-bana. FAN FAN FAN.

Darling insisterade (glatt dessutom, han är magisk i jobbiga situationer) på att åka tillbaka och leta.

Jag lovar att jag hittar det sa han och till slut lät jag honom. Han hoppade av bussen och vände tillbaka till fridhemsplan.

Återstående delen av resan hem, insåg jag att oavsett om han hittade kortet eller inte, var jag glad igen. För att han finns. För att han bryr sig om mig. För att han är min, i mitt liv.

Jag köpte pizza, katrinplommon (gravid=förstoppad) och i trappen upp ringde darling.
Och hade hittat kortet.

Jag ska verkligen, resten av helgen, veckan som kommer och kanske återstoden av året, ofta och mycket påminna mig själv om att jag har jävligt många anledningar att vara glad. Att det finns fina människor som lämnar hittegods till spärrvakten. Och att jag har världens finaste person i mitt liv.
Och shit va kär jag e i honom också.

2 svar to “For love”

  1. de e det jag menar att när det känns helt kört så är den där,,,,den där obevekliga kärleken som inte går att förneka,,,ha en bra dag från silwer62

  2. Tack Silver62. Jag önskar även dig en bra dag. Kärlek är fint!

Kommentera

