Hufvudverk

Det bor en slagborr i mitt huvud. Tror den drog igång imorse i samband med partiledardebatten på radio.

Har lagt märke till ett typiskt (manligt?) retoriskt verktyg som används av såväl Reinfeldt som darling (men där slutar alla likheter, jag skäms nästan över att jämföra de två, förlåt mig.) Det är att de använder personen de debatterar med ´s namn fyra gånger i varje mening.

Men Mona? Menar du Mona att du Mona har hela folkets stöd Mona?

Fast egentligen började huvudvärken i sömnen. Jag vaknade kvart över sex och kunde inte somna om. Tänkte på hur jag ska styra upp mitt liv, som ju egentligen är helt perfekt. Tror jag. Men jag drömde att jag fått barn och att det svalt en strumpa (en svart) och höll på att kvävas. Jag visste inte hur jag skulle få ut den, jag tänkte på den lilla matstrupen som skulle gå sönder om jag drog för hårt. Jag tänkte att jag borde springa till kvartersakuten och tvinga mig in, men att tiden nog var för knapp.

Är på skolan idag, har ju bestämt mig för att försöka göra klart min utbildning. Gick till expeditionen och frågade om jag fick hoppa tillbaka till journalistiken i vår.
Har du tagit studieuppehåll?
Nej.
Nej, jag ser det här. Du bara försvann.
Ja.
Så får man inte göra.
Jag vet, jag trodde att jag aldrig skulle komma tillbaka.

Hon skulle maila någon och sedan mig och kanske får jag inte gå klart utbildningen. Jag blev inte ledsen alls. Tänkte bara att det vore rätt typiskt. Men om jag får stanna, ska jag ta ett nytt uppehåll, mitt i kursen och föda barn, och då blir de väl ännu argare.

Försöker svälja ner huvudvärken med en latte. Håller tummarna för att det funkar, för jag måste omarbeta manus intensivt idag.

2 svar to “Hufvudverk”

  1. Är det SPJ? Roligt i så fall (om du får vara med). Tror att den är bättre nu än när vi gick. Mer journalistik och mindre damer från dalarna som kluttrar hela tavlan full med prickar för att visa vad en pixel är (medieteknik).

    Kram!

  2. SPJ it is. De mailade i fredags och sa att jag var välkommen tillbaka. Med pixlar eller utan.

Kommentera

