Raporgie

Hemkommen från gastroskopin.

Jag blir alltid så hurtig inför ingrepp. Ska småprata och skämta med sköterskan, låtsas som att jag är hur cool och avslappnad som helst. Men när de sprayat mig i halsen och dreglet började sippra ur mungipan kände jag mig inte så cool längre. Frågade darling om han skulle tycka om mig om jag fortsatte vara sådan alltid.

Att svälja en slang var äckligt. Att få magsäcken uppblåst var snäppet äckligare. Fy fan, återberättar jag mer än så här får jag nog kväljningar igen. Men shit pommesfrites vad fri jag kände jag mig efteråt, när jag gick på gatan hand i hand med min kille UTAN slang i halsen. Jippie vad lyckligt lottad jag är!

Sen åt vi god frukost ute, jag tog en tupplur på soffan hemma och nu släpper jag avgrundsrapar. Långa, djupa, rossliga rapar. Härligt.

Bäst av allt var att magsäcken såg hur frisk som helst ut. Inte ett tillstymmelse till rodnad. Tarmen var också fin.

Jag tror jag ska fira med en kaffe.

Kommentera

