Dåligt tryck i hjärtat?

Känns som att jag inom någon minut kommer tvingas avbryta mina morgonrutiner för andra gången idag. Illamående, kallsvett och yrsel fick mig nyss att rusa tillbaka till sängen för att inte kräkas.

Fasar inför gastroskopin imorgon. Inte alls för att de ska köra ner en två decimeter tjock slang i min hals, utan för att jag inte får äta innan. Jag börjar nästan gråta av tanken. Jag ska gå upp, åka buss, anmäla mig i receptionen och bli fotad i magen, utan så mycket som en banan i magen innan. Ännu mindre vatten eller blåbärssoppa.

Sist jag bangade gastroskopi var dagen innan ingreppet, jag fick kalla fötter och ringde återbud. Och då var jag inte på tjocken, hade bara vanligt hederligt lågt blodtryck. Tanken på att göra samma sak nu är så lockande så lockande så lockande.

Kommentera

