Stapplande

Oj, vad utmattad jag är. Sitter och skickar mail till olika myndighetspersoner och arkivkunniga och texterna skriver sig själva, men jag är osäker på vad de innehåller. Har hämtat min cykel från service och den hade fått helt ny växellåda (säger man så), gratis.

Hade dubbellektion och körde utanför stan och fick den obligatoriska spänningshuvudvärken så fort jag stängde av motorn. Nu ska jag iväg på bokcirkel utan bok.

Imorgon planerar jag att somna mitt i Idol framåt halvnio och sova ända till jag sätter mig på tåget till Uppsala och Signes dop på lördag. Efter att jag skrivit, skrivit ut och delat ut nyhetsbrevet i huset, gjort klart uppsats-pm-et, fixat doppresent och varit på skolan såklart.

Det känns lite som att jag om jag stannar upp och tänker på hur trött jag är på riktigt, bryter jag ihop. Men på samma gång är jag glad, produktiv och tror i nuläget rätt starkt på mina förmågor (även om jag inte fått något svar på mitt mail till förläggaren än men det behöver väl inte vara dåliga nyheter?)

Jag och mutanten gick in i vecka 16 idag, tiden rusar. Nästa vecka tänker jag ha tillräckligt med tid för att hälsa på Slebbs nyfödda knodd. Det gäller att vårda sitt barns framtida vänner så fort som möjligt. Konkurrensen är hård.

Kommentera

