Skolblogg

Södertörns högskola har tagit tekniken i famn och installerat trådlöst nätverk. Jag har haft första lektionen i Flempan på över en vecka och försöker plugga i biblioteket. Så upptäckte jag det trådlösa, eller snarare upptäckte det trådlösa mig. Så nu får pluggandet stå åt sidan.

Jag drömde så hemskt inatt. Vaknade gråtfärdig och ångestladdad och är det fortfarande. Jag hade träffat en kille, en klon av darling, som jag blivit kär i. Känslorna var så starka att jag förstod att jag inte skulle lyckas motstå dem, samtidigt ville jag inte vara otrogen, inte ljuga, inte föra bakom ljuset. Jag var ihop med darling och vänslades med darling och det enda som egentligen skilde dem åt var att en av dem gillade att dansa tryckare. Det var honom jag blivit kär i och i vi stod på en brygga i ett nybyggt bostadsområde, samtldigt som vi försökte hålla ett öga på Farmis, som klättrat in genom fönstret i en tornformad byggnad med balkonger. Men hon kom aldrig ut igen och vi letade oss galna, men tillslut ringde min faster och berättade att hon just ätit middag med Farmis, som tagit sig hem på egen hand.

Jag var helt utmattad när klockan ringde, och i kombination med ett föga konstruktivt, men härligt ångestframkallande framtidsbråk men den riktiga darling igår kväll, är jag som en currysåsfläck. Både ser ut som och känner mig som en spya.

Kommentera

