Ännu en rivstart på veckan

Det är bara två timmar sedan jag åt en stadig lunch, men jag börjar redan bli obehagligt hungrig igen. I övrigt är jag på gott humör, säkerhetsdörrarna som jag roddat mig sönder och samman med sedan typ april, är beställda. Äntligen! Och jag övningskörde till och från Östergötland, på motorväg och i stadstrafik, utan att krocka eller bryta ihop. Ett steg närmare kortet. Dock fick jag spänningshuvudvärken av jordbävningsstyrka så fort vi lämnat tillbaka bilen, som höll i sig hela natten. Men den börjar avta nu.

Freden IF spelar sista matchen idag och jag känner en sentimental värk i mellangärdet. Trots att jag stundtals hatat att behöva ägna varje söndag åt att övertala folk att spela, varje måndag åt att samla på mig återbud. Nu är det nästan slut och jag börjar redan sakna det. Så typiskt.

Jag skrämde även livet ur massa gamla Sigtunaelever på 30-årsfesten i lördags, genom att berätta att jag skrivit en bok om skolan. Vissa blev gröna i ansiktet, andra tyckte det var coolt och spännande. Men jag verkar redan ha sålt slut en första upplaga, bara genom ryktesspridning. Och trots att jag envist upprepar att det inte handlar om dem, inte är personer direkt plockade ur verkligheten, vägrar alla konsekvent att tro mig. Och jag antar att det är därför de blir gröna i ansiktet, alternativt exalterade: Alla vill läsa om sig själva, även om det pirrar olustigt i magen.

Jäjä, vi får se hur det går. Känner mig lite orolig angående min fina bok och dess framtid, men skyller allt på bokmässan och stressen den åsamkat på alla krafter som annars skulle lagt all sin tid på mig.

Sen har jag fortfarande inte valt c-uppsatsämne, vilket jag borde gjort någon gång förra veckan. Jag har heller inte läst all teori jag föresatt mig att göra idag, men jag har haft ett möte om Peace and love, ett tänkbart samarbete mellan freden och sexualupplysningen, som känns roligt. Och efteråt fikade jag med Karin och pratade skit och på väg till damp köpte jag ett par nya stövlar, bara minuterna innan dragkedjan på mina nuvarande, kollapsade. Så rätt mycket går bra i mitt liv, jag ska verkligen inte klaga.

Kommentera

