Att vänta

Det här med att skriva romanmanus har verkligen drillat mig i att vänta. När jag skickat iväg första högen i januari hade jag nog aldrig kunnat gissa att mitt liv fortfarande i mitten av september skulle domineras av denna väntan. Och att jag skulle vara rätt coolt med den vid det laget.

Förra veckan klättrade jag på väggarna, väntade på kontraktsförslaget som skulle dimpa ner i min låda, men aldrig gjorde. Den här veckan är jag mindre panikslagen och fatalistisk. I allmänhet tar folk inte tillbaka vad de sagt och i allmänhet tar saker alltid längre tid än man trott. Så det är bara att gilla läget.

Fortsätter det i den här takten, är jag väldens tolerantaste människa innan året är slut.

Kommentera

