No more återbud, please

Jag sitter och försöker skriva en essä och samtidigt koordinera Freden IFs kommande kvällsmatch. Jag känner just nu, att det kanske inte var det smartaste draget i världen att starta ett fotbollslag, när jag sedan länge haft problem med stress över ansvarskännande. Att administrera ett fotbollslag låter säkert som en fröjdefullt litet uppdrag, man spelar lite boll och har skoj, och visst finns de dagar då jag går hem efter en match och känner just så. Men i övrigt bedrar skenet rätt ofta. Hösten kommer, med mörkret och förkylningstiderna och plötsligt går tjugofem överpeppade spelare i vinteride, eller influensa, eller tentastress.

Just nu har jag ett lag. Men klockan är bara 11.33. Vad som helst kan hända. Fick ett sms senast för ett par timmar sen, om en influensa som kommit till stan Än så länge har vi aldrig lämnat WO, jag har faktiskt aldrig ens snuddat vid tanken att ge upp och bara betala för att slippa skiten. Möjligen förra veckan, när jag hade ont i kroppen och halsen. Och ville ge upp. Jag hatar att ge upp. Men jag tror att jag måste lära mig att inte göra saker så invecklade. Säg att jag vill flyga luftballong: Jag behöver inte starta ett lutfballongsföretag. Säg att jag vill gå på bio. Jag behöver inte bygga en biograf, eller kanske ännu bättre, producera en långfilm att titta på.

Jag blir så trött på mig själv. Tankarna surrar så mycket att jag inte ser höstfärgerna i träden. Jag går och tänker att snart, snart snart, blir det lite mindre att administrera. Och så får man inte leva livet, så har jag åtminstone lovat mig själv att sluta hålla på.

Kommentera

