Vågat höhö

Vi har köpt en våg. En digital mastodontmahognyliknande sak som är digital. Jag och darling har nämligen ett vad, som jag kommer berätta mer om snart, när det finns något att rapportera. 

Den förra vågen var liten och från ikea och missvisande, sa våra besökare i allafall. Tjockvågen kallade vi den, den visade tydligen flera kilo för mycket. Och den nya vågen verkar korrekt och tydlig, men jag upptäckte något i morse. Att jag minskat fyra kilo från eftermiddagsmätt härom dagen till nyss vaknad idag. Det låter ju helt sjukt? 

Darling är på kollo och jag är ”sjuk” och hittills har jag bara fått två återbud till fotbollsträningen, men klockan är bara två. Helgen har gått snabbt men ändå känns det som två månader sedan förläggaren ringde. Och de två och en halv vecka av väntan, som föregick samtalet, kändes som minst ett par år. 

Men jag är åtminstone så pass beslutsam om att börja blogga igen att jag skriver vilken skit som helst. Nu ska jag läsa Maken.

Kommentera

