Jävla WordPress

Det var inte alls meningen att detta inlägg skulle börja som en hatisk attack mot WordPress, men jag kan inte minnas eller fatta varför jag bytte hit från blogspot. Snälla någon, ta mig härifrån! 

Har i allafall börjat på/återupptagit skrivprojektet från i våras. Projekt 09 hette det då, men sen tog Projekt 07 över det namnet när utgivning blev en hägring i horisonten, så nu får gamla Projekt 09 bli Projekt 10. 

Skitsamma vad jag kallar det, jag har i allafall kommit igång och det känns grymt. Jag har så många nya rädslor att battla nu när utgivning verkar bli verklighet. Skräck för att bli en debutant som fastnar i skrivkrampen bl.a. Jag tänker att lösningen är att skriva en ny bok på en gång.

Lite var det tack vare Sveriges mållösa match som jag bestämde mig för att öppna ett nytt dokument just nu, men mest för att jag och Emilie såg Mama Mia på Saga och jag blev så peppad att skriva att jag skyndade mig hem efteråt. 

Den här gången ska jag göra det på ett annat sätt. Metoden jag använt mig av hittills, att skriva slutet först och början i slutet, var så förvirrande och inefffektiv att jag inte rekommenderar den till någon. Möjligen till mig själv, eftersom det faktiskt blev en bok i slutändan. Men jag tänker att det finns en genväg och den här gången ska jag skriva synopsis och göra kapitelupplägg och hitta struktur och rutin redan från början. Och början är just nu. 

Eurovision dance contest på teve, varför? Måste byta kanal.

Jag åt ett helt paket bacon till middag, när ska denna köttfrossa lämna mig ifred? Förlåt jorden, jag vet inte vad som tagit åt mig.

Kommentera

